OM TÄVLINGEN

Inhousetävlingen - En kommunikationstävling för att belysa och hylla den bästa kommunikationen framtagen av inhousebyråer.

VEM KAN DELTA?

Alla Sveriges marknads- och Inhouseavdelningar som har producerat någon form av marknadskommunikation på sin inhouseavdelning. Bidraget ni tävlar med ska vara framtaget av företagets egen inhousebyrå under perioden 1 januari 2021 till och med 31 mars 2022. Viss involvering av extern part är i vissa fall tillåtet men ska tydligt omnämnas. Mer info och tävlingsregler hittar du längre ner på denna sida.

Det är möjligt att skicka in bidrag och därmed anmäla sig till tävlingen från den 18 maj fram till den 7 september här på hemsidan.

VAD BELÖNAS OCH VEM BESTÄMMER VEM SOM VINNER?

Inhousetävlingens jury bedömer tävlingsbidragen och de tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat samt andra parametrar kopplat till det enskilda bidraget samt kategorin.
Hållbarhet, jämställdhet och inkludering ser vi som hygienfaktorer i kommunikation och teamarbeten, varför vi har med det i alla bedömningar och har i år tagit bort enskilda kategorier kopplat till detta.

I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt och vilka resultat man uppnått.

HUR FIRAS DET?

Priserna delas ut i valörerna guld, silver och brons vid en gala i november. Biljetter till galan släpps här på sidan senare under året. För att få information direkt när biljetterna släpps – skriv upp dig på vårt nyhetsbrev.

Bästa Expo

Expo kan vara ett event, en mässmonter eller butiksinstallation, eller någon helt annan form av varumärkesaktivitet med tilltänkt målgrupp fysiskt.

Bästa inomhusreklam

Digitalt eller tryckt marknadsföringsmaterial som har exponerats i inomhusmiljö. Till exempel på en mässa, ett event eller i ett köpcentrum.

Bästa utomhusreklam

Digitalt eller tryckt marknadsföringsmaterial som har exponerats i utomhusmiljö.

Bästa Collab

En aktivitet som skapats i samarbete mellan två eller flera varumärken, organisationer eller personer, med delad ansträngning och vinning.

Bästa Print

Vad som helst som är tryckt på ett valfritt material. Det kan vara stort som smått, allt från storbildsprint, en broschyr eller en affischkampanj.

Bästa Digital

En digital produktion kan vara allt från en enkel banner, till en kampanjsajt, mobilapp, aktivitet för sociala medier och produkt.

Bästa Kampanj

En marknadsföringsaktivitet som verkat i ett eller flera medier och kanaler. Digital, analog eller en blandning.

Årets Inhousebyrå

I denna kategori kan alla inhousebyråer tävla! Kategorin belönar framgångsrikt marknadsföringsarbete och ett professionellt arbetssätt.

Hur fungerar det?

1.

Ni har gjort ett grymt arbete mellan 1 januari 2021 och 31 mars 2022, och det är klart ni ska vara med och tävla! Ni laddar ner tävlingsdokumenten här på sajten, läser på om de olika kategorierna och kikar igenom tävlingsreglerna.

2.

Ni följer instruktionerna och mallarna för inlämningen och skapar ert tävlingsbidragsunderlag. Ni skickar in ert bidrag senast den 7 september här på sajten. Har ni frågor eller funderingar, maila till info@inhousetavlingen.se

3.

Juryn går igenom alla bidrag, nöter och stöter, checkar av krav och gör första sållningen i processen mot att hitta de vinnande bidragen. De bidrag som gått vidare i steg 1 presenteras som de Nominerade bidragen och hyllas redan här i våra kanaler samt via våra mediapartners.

4.

Juryn tar rond två av sållningen och här ska agnarna skiljas från vetet! Referenser kontaktas, strategisk höjd och arbetssätt bedöms och kommunikationens måluppfyllnad är A&O.

5.

På galan i november presenteras vinnarna!

6.

🎉

Tävlingsregler & -material

Samtliga bidrag ska skickas in som PDF efter givna mallar och krav, med de separata efterfrågade mediafilerna bifogat till formuläret bilder i .jpg och filmer i .mp4.

OBS! Filstorleken får vara maximalt 100 mb per fil. Filmen får vara maximalt 2 minuter lång.

Mer utförlig info, mallar och tävlingsregler hittar du här nedan för nedladdning.

Skicka in bidrag

Bidrag till Inhousetävlingen kan skickas in till och med den 7 september. Kostnaden är 0 kronor per bidrag.

Var med och fira

Årets gala går av stapeln i november och biljetterna släpps senare i höst. För att få info direkt när biljetterna släpps, skriv upp dig på vårt nyhetsbrev.

Du som är med och tävlar får även ett nyhetsbrev till den angivna kontaktpersonens mail när biljetterna släpps.