Inhousetävlingen 2021

Inhousetävlingen är tillbaka och firar 10 år 2021

19 March 2021

Efter ett uppehåll kommer Inhousetävlingen och galan tillbaka 2021.

10 ÅRS JUBILEUM, NY EVENTPARTNER OCH SPÄNNANDE FÖRÄNDRINGAR I KATEGORIERNA.

Efter ett uppehåll kommer Inhousetävlingen och galan tillbaka 2021. Arkitektkopia har sedan 2011 arrangerat tävlingen och vinnarna för kommande års tävling koras på Inhousegalan i oktober 2021. Ny partner till Inhouse-arrangemanget blir DIVISION, tidigare SPG Event och Ryska Posten Event.



Med anledning av den rådande situationen beslutade vi att inte genomföra 2020 års tävling, utan att istället satsa på ett spektakulärt 10års jubileum under 2021. Vi ser fram emot att återigen få genomföra denna tävling som syftar till att lyfta all stark kommunikation som skapas ute på alla inhouse-avdelningar i landet. Tillsammans ser vi fram emot att utveckla Inhousetävlingen ytterligare

Anette Fredriksson, Försäljnings- och Marknadschef Arkitektkopia AB


Om Inhousetävlingen:

Tävlingen riktar sig till alla Sveriges marknads- och inhouseavdelningar! Vi tycker att den reklam och kommunikation som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar är så bra att den förtjänar en egen tävling. Därför arrangerar vi Inhousetävlingen.



Vem kan delta?

Alla Sveriges marknads- och Inhouseavdelningar som har producerat reklam på sin inhouseavdelning.



Vad belönas?

Inhouse delar ut pris i kategorierna: Bästa kampanj, Bästa print, Bästa digitalt, Bästa DR-utskick, Bästa expo, Bästa Collab och Årets inhousebyrå.



Inhousetävlingens jury bedömer bidragen utefter varje kategoris kriterier. Generellt bedöms bidragens strategi, idehöjd, kreativitet, resultat samt andra parametrar kopplat till det enskilda bidraget. Hållbarhet, jämställdhet och inkludering ser vi som hygienfaktorer i kommunikation och teamarbeten, varför vi har med det i alla bedömningar och har i år tagit bort enskilda kategorier kopplat till detta.

När det gäller resultat så ska bidraget alltså haft en bevisad effekt enligt uppsatta KPI:er för marknadsföringen, vilket exempelvis kan vara försäljning, varumärkespåverkan, kundvärde, ROI, intäkter eller egna mätpunkter. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt och vilka resultat man uppnått.

Pressmemo