Intervju med Inhousetävlingens silversponsor Klingit

Anders Ringstedt, Chief Operating Officer på Klingit, berättar om samarbetet med Inhousetävlingen, varför de valt att bli sponsor till årets tävling och hur trenden ser ut för varumärkesutveckling och visuell identitet.

18 July 2022

Berätta, varför har ni valt att bli sponsor till Inhousetävlingen?

Inhousebyråer har en central och allt större del i företagskommunikation och i att bygga starka varumärken och driva tillväxt. Att samla och hylla de bästa inhousebyråerna tycker vi känns viktigt och vi ser det också som ett bra tillfälle att knyta nya kontakter.

Vad ser ni mest fram emot kring samarbetet med Inhousetävlingen?

Vi ser fram emot att träffa och prata med duktiga och ledande inhousebyråer och marknadschefer om framtidens inhousebyrå och trender inom design och creative operations.

Om ett företag skulle vilja anlita Klingit, vad skulle ni då kunna hjälpa dem med?

Vi fungerar som en förlängning och komplettering av inhouseteam där vi hjälper företag med snabb, effektiv och högkvalitativ produktion av design. Det kan handla om allt från att ta fram visuella identiteter och koncept till annonser för sociala medier, rörligt material, snygga till PowerPoint-presentationer och ta fram landningssidor. Vi har byggt en modern och flexibel modell för detta som gör det enkelt för inhouseteam att frigöra mer tid för sina egna designers, hantera peakar, sänka sina kostnader och klara av att snabbt leverera en stor mängd assets med hög kvalitet. Vi erbjuder också en digital plattform för digital asset management och creative operations.

Hur tror ni trenden ser ut framåt gällande varumärkesutveckling och visuell identitet, och vilken roll kommer Klingit ha?

Givet att antalet kanaler växer och att varumärken behöver kontinuerlig närvaro för att bibehålla relevans ser vi ett ökat behov av snabb produktion av grafiskt material och innehåll. Många gånger uppstår flaskhalsar vilket gör det svårt för bolag att hinna med i det tempo som krävs. I kombination med ett ökat krav på effektivitet tror vi att många kommer behöva utforska nya modeller och lösningar.

inhousetävlingen

klingit