Möt Kristofer Steneberg, jurymedlem i årets Inhousetävling

Kristofer Steneberg, ansvarig för strategi och samarbeten på Breakit, om sina erfarenheter från juryuppdraget förra året, vad det nya näringslivet betyder och vad som skiljer Breakit från andra nyhetskanaler och nyhetsbyråer.

6 July 2022

Hej Kristofer, välkommen tillbaka till uppdraget som jurymedlem i årets upplaga av Inhousetävlingen. Vilka erfarenheter från ditt uppdrag under 2021 tar du med dig in i årets tävling?

Under 2021 har jag insett komplexiteten i att 

1. Utmana beställaren att ta ut svängarna eller göra saker annorlunda

2. Att få stora projekt att hålla en stark röd tråd

3. Att verkligen slå igenom bruset och få både uppmärksamhet och engagemang i en splittrad medievärld 

Breakit är en snabbväxande nyhetskanal som fokuserar på det nya näringslivet, inte gårdagens industri. Vad kännetecknar det nya näringslivet?

Det kännetecknas av digitalisering, teknik och innovation. Saker som har fundamentala effekter på näringslivet. 

Vilken roll har Breakit i dagens samhälle, och vad skiljer er från andra nyhetskanaler och nyhetsbyråer?

Breakit är en utmanare, en nyhetskanal för de som vill följa och vara en del av detta skede, när det stöps om i grunden. Beslutsfattare inom tech eller människor med ett stort intresse av det som sker i branschen, som vill kunna följa med i samtalet kring de senaste värderingarna, uppsägningarna eller kanske bara ”snackisar” i sektorn.

inhousetävlingen

Breakit