Möt Mathias Sjögren; CD och strateg på Division Group Sweden, samt jurymedlem i Inhousetävlingen 2021

Om skapandet av kreativa team, att utmana normer och skapa positiv förändring.

22 June 2021

1:Näst på tur av jurymedlemmarna att presenteras är Mathias Sjögren.

Mathias Sjögren är strateg och CD på Division Group Sweden med tidigare lång erfarenhet inom utveckling, kommunikation och kreativitet från Nine Yards och This is Scandinavia. Han har arbetat med produktioner i många delar av världen och senast inom främst content, musik, kultur och digital utveckling.

Vi träffade Mathias för några snabba frågor kring kreativa team, att utmana normer och skapa positiv förändring.

4:Vad tror du är nyckelfaktorerna i att bygga ett vinnande och kreativt team?

Jag tror på att låta människor få vara sig själva och bygga strukturen utifrån våra egna förutsättningar i första hand. 

4:Varför har du accepterat rollen som jurymedlem i Inhousetävlingen 2021? Vilka styrkor ser du i denna typ av initiativ?

Jag vill vara involverad i inhouse för jag ser en möjlighet att nätverka med massor med spännande och kunniga människor samt att få möjlighet att utmana normen i vår bransch och vårt samhälle. Det är även styrkan med all kommunikation, vi har ständigt chans att skapa positiv förändring.

4:Vad hoppas du kunna tillföra till juryn och initiativet?

Jag hoppas få vara med och tänka nya tankar om vad inhouse kan vara, och tillsammans med övriga människor i inhouse diskutera hur vi kan utveckla team och strukturer för att placera det mänskliga i fokus istället för enbart kvantitativa affärsmål.

4:Vilka utmaningar tror du inhousebyråer står inför under de kommande åren?

Jag tycker inte man ska separera inhousebyråer från resten av organisationen, eller omvärlden för den delen heller. Därför ser jag det som en utmaning att se till att alla varumärken tar ett ansvar för allt och alla som påverkas av dem.

Jury