Berätta - varför har ni valt att bli sponsor till inhousetävlingen?
Vi älskar kreativitet och alla sammanhang där människor får utlopp för sina idéer. Canon är närvarande i flera steg i kedjan för reklamproduktion; allt från foto och film till att kampanjen syns som utskriven affisch på stan. Bilder är ju som du förstår viktigt för oss och vi har en mission att vilja förändra världen med bilder.
Hur arbetar och hjälper Canon kommunikationsavdelningar och byråer?
Vi är experter på foto och utskrifter vilket gör att våra produkter och lösningar är en del av kommunikationsavdelningarnas vardag.
Hur ser ni på bra kommunikation? Vad är det viktigaste?
Som du förstår är det visuella väldigt viktigt för oss. Bra kommunikation syns, når fram och berör människor. Det du som kreatör ser på skärmen i form av färger ska återspeglas på din utskrift du håller i handen. Om jag får prata lite produkt så kan jag berätta att vår ImagePROGRAF GP-4000 kan som världens första storformatskrivare återge neonfärger (genom vatten- och pigmentbaserat fluorescerande bläck). Och med starka färger så kan bra kommunikation bli ännu vassare och sticka ut.
Vad för nytt sker hos Canon just nu?
Just nu förbereder vi ett digitalt studiebesök för elever i Thorildsplans gymnasium ihop med My Dream Now
Vad ser ni fram emot mest kring inhousetävlingen 2021?
Inhouseavdelningar får ju en allt starkare betydelse i kommunikationssammanhang och vi blir inspirerade av all den talang som finns inhouse runt om på Sveriges alla företag. Det kommer att bli spännande att se vilka som kommer med de mest innovativa kommunikationslösningarna.